Recensie: The Only Boy – Jordan Locke

image2Mary zit vast in sectie 1 samen met honderden andere meisjes. Door een virus zijn alle jongens uitgeroeid. Ze vraagt zich af hoe het was toen er nog jongens bestonden maar de vrouwelijke “stamhoofden” weerhouden iedereen er van dit te gaan onderzoek. Taylor komt bij ze wonen, maar Taylor heeft een groot geheim.

Hmm dit boek hè… Het leek me zo’n interessant boek en er had enorm veel mee kunnen gebeuren. Er zat niet genoeg spanning in en er gebeurde weinig nieuws. Veel hoofdstukken waren voor mij een soort opvulling.

De hoofdpersonen zijn slecht uitgewerkt en wispelturig. Zo hebben ze het ene moment ruzie en het andere moment niet. Er gebeuren kleine dingen waardoor iemand opeens heel boos wordt en weg loopt. De hoofdpersonen voelen wat voor elkaar en dan weer niet. Een heuse knipperlicht relatie tussen twee irritante pubers (Ik hoop niet dat 14-jarige Saskia ook zo was, minus het vriendje), Mary gedraagt zich enorm kinderachtig. Ik heb geen idee wat haar leeftijd ook alweer is maar ik gok op 12.

Ik heb er zowel lovende verhalen over gehoord als slechte dus misschien ligt het gewoon aan mij. Het is een niet zo bekend zelf gepubliceerd boek. Omdat het self published heeft er dus geen eindeloze schrap-sessies die sommige schrijvers verplicht van hun agenten moeten plaatsgevonden. Er zit dus redelijk vaak een nutteloos hoofdstuk in.

Het verhaal is vanuit twee verschillende personages geschreven,wat alles van twee kanten belicht en waardoor je meer mee maakt dan als het alleen vanuit een personage was geschreven.

Een pluspuntje, de cover is wel erg leuk. De schrijver heeft deze zelf ontworpen via verschillende stock foto’s. Ik doe het hem niet na.

The Only Boy / Jordan Locke / Createspace / 2013 / 268 p. / ISBN 9781494415594 / BUY IT

Plaats een reactie